cari maklumat di sini

Your Ad Here

Friday, April 15, 2011

Barisan Nasional kuat, rakyat melarat....Berpuluh tahun Rakyat Sarawak sengsara



Setelah lebih dari 20 tahun berada di bawah pemerintahan kerajaan yang kononnya ikhlas membela nasib rakyat, Kampung Salak yang terletak hanya kira-kira 20 km dari bandar kuching masih berada di belakang kemajuan yang dicanang-canangkan.
Tiada bekalan air disediakan oleh kerajaan yang kononnya membawa kemajuan di sini dan selama ini, perigi inilah yang menjadi sumber bekalan air penduduk Kampung Salak.

Setiap sebuah perigi dikongsi oleh hampir 60 buah keluarga. Jangan ditanya kemudahan lain, bekalan air yang asas sahaja tidak mampu disediakan oleh kerajaan yang mengaku membawa pembangunan selama ini.



Tidak menitiskah air mata anda melihat nasib sahabat kita di Sarawak ini? Ditipu oleh ahli politik yang gila kuasa, menabur janji pembangunan setiap kali pilihanraya. Inikah pembangunan yang digembar-gemburkan? Pembangunan apa ini?

Kerana percayakan janji manis kerajaan Barisan Nasional selama ini, berpuluh tahun rakyat bawahan mengundi mereka, namun inilah balasannya. Barisan Nasional kekal memerintah kerana undi orang-orang miskin inilah, namun inilah balasan yang mereka terima berpuluh tahun.

Berapa lama lagi orang-orang miskin ini harus menunggu? Sudah berpuluh tahun peluang diberikan. Sudahlah mari kita berubah! Tumbangkan Barisan Nasional! Tumbangkan Taib Mahmud si perompak harta rakyat, tanah rakyat!

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

akhbar on line

Your Ad Here