cari maklumat di sini

Your Ad Here

Wednesday, July 28, 2010

Guru dibenar aktif berpolitik sebab tiada kuasa eksekutif...murid di saran pantau gelagat guru supaya tidak di "brain wash " UMNO/BN

PM: Guru dibenar aktif berpolitik sebab tiada kuasa eksekutif

Kerajaan belum bercadang membenarkan pegawai siswazah lain selain dalam bidang pendidikan untuk melibatkan diri dalam politik bagi mengelak konflik kepentingan, kata Datuk Seri Najib Razak.

Perdana Menteri berkata berbanding guru yang tugas mereka hanya mendidik dan tidak mempunyai kuasa eksekutif, maka tidak akan berlaku konflik kepentingan jika mereka memegang jawatan dalam parti politik.

“Kita tidak mahu mereka yang ada kuasa (eksekutif) memegang jawatan (dalam politik). Bila kita ada jawatan tertentu... kuasa eksekutif, ada kemungkinan boleh berlaku pertembungan daripada segi kepentingan atau konflik kepentingan.

“Kita mula dengan kumpulan guru dulu, lepas itu kita tengok sama ada wajar kita perluaskan untuk kumpulan-kumpulan (pegawai siswazah) lain atau tidak,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melancarkan “Tun Abdul Razak Bapa Pembangunan – Suatu Pengkisahan” di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya di sini hari ini.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

akhbar on line

Your Ad Here