cari maklumat di sini

Your Ad Here

Saturday, May 22, 2010

Kanak-kanak maut ditimpa singki

PETALING JAYA – Hajat seorang kanak-kanak lelaki berusia 9 tahun untuk menikmati juadah makan tengah hari bersama ibunya, tidak kesampaian setelah maut ditimpa singki seramik di dalam bilik air rumahnya di Lembah Subang dekat sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 2 petang itu, Mohamad Rusydi Asyraaf Mohd Azrul Fahsha sedang mandi selepas pulang dari sekolah di Sekolah Rendah Bukit Bintang 1.

Mohamad Rusydi Asyraaf dikatakan tergelincir dan cuba berpaut pada singki berkenaan namun singki itu tercabut lalu menimpa kaki anak sulung daripada tiga beradik itu.

Ibunya, Rosilah Alam, 28, berkata, ketika itu dia sedang makan di dapur sambil menunggu anaknya selesai mandi.

Katanya, tidak lama kemudian, dia terus berlari ke bilik air setelah mendengar jeritan anaknya memanggil ‘mama-mama, sakit’.

“Saya gagal membuka pintu bilik air kerana berkunci dan terus meminta bantuan jiran untuk memecahkan pintu bilik air.

“Apabila pintu dipecahkan, saya terkejut melihat anak saya tersandar pada dinding dalam keadaan paha kanan terkoyak dan berlumuran darah serta singki seramik pecah berderai,” katanya ketika ditemui di Tanah Perkuburan Islam Seksyen 9, Kota Damansara, semalam.

Rosilah berkata, dia bersama suami, Mohd Azrul Fahsha Abd Latif, 31, redha dengan kematian anaknya itu selepas dimaklumkan doktor di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) kira-kira jam 9 malam.

“Kami tiba di bilik kecemasan PPUM kira-kira jam 3.30 petang di mana anak saya yang berkeadaan pucat akibat kehilangan darah hanya menjalani proses pengimbasan.

“Sewaktu itu kami diberitahu tiada doktor pakar dan proses pembedahan hanya boleh dilakukan sekiranya anak saya dalam keadaan stabil,” katanya sambil memberitahu urat utama salur darah kaki anaknya putus.

Menurutnya, dua jam selepas itu barulah anaknya dibawa ke bilik bedah dan kira-kira jam 8.30 malam, doktor memberitahu anaknya stabil namun disahkan meninggal dunia setengah jam kemudian.

“Saya tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang kerana terkilan pihak hospital lewat melakukan rawatan dan tidak memberitahu keadaan sebenar anak saya,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

akhbar on line

Your Ad Here