cari maklumat di sini

Your Ad Here

Saturday, February 19, 2011

Islam datang bukan untuk perjuangan bangsa.



Islam datang dalam keadaan bukan membawa agenda perjuangan bangsa sebagai agenda utama. Allah menjadikan manusia berlainan bangsa dan rupa dan perbezaan jantina sehingga kita dapat mengenal isteri dan suami masing-masing.

Jika Rasulullah datang dengan tidak membawa misi ketuanan Arab begitulah PAS datang dengan mencontohi perjuangan yang ditinggalkan oleh Baginda Rasulullah,

Bagi PAS Melayu perlu diutamakan dalam dakwah kerana mereka yang tadahulu dari bangsa lain masuk Islam di tanah air ini. Melayu adalah kaum yang dominan untuk Islam di Malaysia walaupun Islam datang untuk semua bangsa lain.

Hakikatnya umno jaga islam tidak dan islam jauh sekali menjaga Islam . Ini dibuktikan dengan susutnya tanah rizab Melayu, kegagalan DEB. malah tidak ada keraguan lagi pengkhianatan ini dalakukan dengan perancangan yang sistematik dengan kejasama yang baik dari umno

Menurutnya juga slogan ketuanan melayu malah menakutkan orang lain kepada islam.

Serangan terhadap PAS membuktikan kegerunan kepada PAS dan kegerunan PAS dapat menghilangkan kuasa mereka.

Menyentuh kejatuhan kerajaan Mesir  "sekiranya di Mesir dapat dijatuhkan, maka kita optimis di Malaysia juga dapat dilakukan".

Riak ketakutan mereka kepada PAS nampak sehingga Nik Aziz dilebal sebagai seorang nasionalis oleh pihak tertentu.

Nik Aziz juga dituduh hanya mahu menang pilihanraya, jika demikian apa salah menang pilihanraya ?, malah PAS masuk pilihanraya untuk menang..."

Jadi tidak ada alasan jika benar UMNO berjuang untuk melayu kenapa Kelantan dinafikan kerana ditadbir oleh Melayu.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

akhbar on line

Your Ad Here